HaWa TeLiNgA

Sunday 27 September 2015

Dunia Baru

                                                AsSalamualaikum


                           Berbalik lahkan pada post minggu lepas yang kami cakap kami sambung belajar tu. Alhamdulilah kami dapat sambung belajar dekat UNIKL MITEC hurmm mesti hampa cakap ehh bukan UNIKL nieh ada satu ja ka yang dekat KULIM tu. Tak lah hampa, meh kami cerita sikit kat hampa. UNIKL nieh banyak cawangan dah serupa macam UITM dah. UNIKL MITEC nieh dekat Johor. 

So macam hampa taw la. Kami nieh orang utara so kami kena merantau nuh sampai ke selatan negara Malaysia. hehehe jadi anak perantauan selama 4 tahun. Sapa tak home sick wey first mai sini. Sapa tak home sick dah 2 tahun dok rumah dok bawah ketiak mak dengan ayah ja tiba- tiba nak kena dok jauh dari mak dengan ayah. Sapa tak nangis wey kena tinggal sorang- sorang dekat negeri orang. Kalau perak ka perlis ka tak pa jugak kalau call mak dengan ayah boleh mai tengok. Nieh johor beb 12 jam kowd ambik masa nak mai sini. Memang dok sini kena hidup berdiri diatas kaki sendiri lah.

                       Kami masuk sini kami ambik course Bachelor of Industrial Logistic (Honours). Mesti ada yang cakap tu bukan nya lelaki ka yang punya bidang pekerjaan. Zaman sekarang mana ada orang macam dulu kalau orang perempuan ja just dok kat dapur ja. Sapa cakap orang yang berkerjaya tak boleh masuk dapur boleh ja nak masak semua tu. Orang perempua sekarang semua dah boleh buat ok. Alhamdulilah la setakat masuk sini semua berjalan dengan lancar. Tapi tiap-tiap malam jugak la nangis ingat dekat mak dengan ayah. huhuhuhu jangan gelakkan orang ok. Hampa rasa dulu macam mana dok jauh dengan mak dengan ayah baru hampa taw rasa macam mana.

                             Kami dok sini kami dapat roomate dari johor dengan terengganu. Best kawan dengan depa nieh gila-gila jugak rupanya walaupown first time jumpa rasa macam depa nieh uish sombong nya tapi sebenarnya depa nieh friendly, baik hati dan gila - gila. Yang best dapat satu class dengan diorang so dapat la classmate merangkap sekali roomate. Hope ukhwah yang dibina ini akan berkekalan bukan hanya untuk jangka masa 4 tahun kita dok sini. Thanks sebab sudi terima kami jadi kawan hampa.

roomate

Aku still lagi rindu dekat kawan-kawan aku yang aku kenal sewaktu aku tenggah meningkat dewasa. Hampa selalu dekat dihati aku. Hampa the best friend love hampa ketat-ketat. Aku harap ukhwah kita till jannah jangan lupa untuk tarik aku jika aku sedang berada di dalam neraka. Tariklah tangan aku untuk berseronok dengan hampa di syurga sana. Jadikanlah aku jiran- jiran hampa di syurga sana. Aku sayang hampa lillahitaala. muuahhh
my bae
             maaf jika ada gambar yang tak ada dalam picture ini sebab aku tak dak gambar kita semua yang terbaru hanya ada gambar aku dengan yang nieh ja. tak pa nanti kita jumpa kita selfie banyak banyak lagi ok. thanks sebab sudi menjadi sahabat aku.

Terima kasih sudi singgah dan membaca!!

No comments:

Post a Comment

lembutkan jari jemari untuk memberi komen